Den nyeste trend på Roskilde festival er økologiske cocktails og spændende økologisk mad. Feinsmeckerne på festivalen går i spidsen uden snobberi, og trenden vil brede sig og være det hotte alternativ til fastfood og fadøl.
Festivalgængerne kan nu hænge ud i en økologisk cocktailbar og nyde en Long Island icetea med hjemmelavet økologisk ingefærslimonade eller en økologisk Summer Breeze. Festivalgængerne er klar til at forlade den varme fadøl og hotdogs til fordel for spændende drikkevarer og lækkert sundt mad. - De tør og har lyst til at prøve noget nyt og anderledes, siger Mike Hede, som har den økologiske cocktailbar Organic Cocktail.
I samme Fair Trade område ved Odeon scenen finder festivalgængerne en lang række af økologiske boder, så musikoplevelserne kan blive krydret med sund mad og drikkevarer. Der kan festivalgængerne få sig økologisk morgenmad hos Tjikken tjilli, økologisk Coffee Cow hos Max Havelaar boden og lækre vegetariske økologiske retter i Den gyldne bønne. I Mælkebaren tilbyder det økologiske mejeri fra Sønderjylland friske, energigivende smoothies. Kvickly har på festivalen bygget et supermarked, hvor festivalgængerne kan købe økologiske dagligvarer til almindelige butikspriser.
- Roskilde festival er kendetegnet for up-coming trends både på musikfronten og nu også, når det gælder nyt og spændende økologisk mad og drikkevarer. Økologien er ikke længere kendetegnet ved halm i træskoene. Tværtimod så viser de nysgerrige festivalgæster i den økologiske cocktailbar og den populære mælkebar, hvordan økologien er blevet trendsættende, siger Anna Lund fra Økologisk Landsforening.
Sakset fra: Økologisk Landsforening
Ingen kommentarer:
Send en kommentar